خانه مطبوعات استان یزد -شماره ثبت 594

اخبار و فراخوان های خانه مطبوعات استان یزد

خانه مطبوعات استان یزد -شماره ثبت 594

اخبار و فراخوان های خانه مطبوعات استان یزد

به اطلاع کلیه اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات استان یزد(شماره ثبت 594)می رساند بر اساس مصوبه هیئت مدیره خانه و تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،جهت انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره ،جلسه مجمع عمومی عادی راس ساعت ده صبح روز شنبه هیجدهم مهرماه 1394 در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری امام علی ع واقع در بلوار دانشجو برگزار می شود . ...

از تمامی اعضای خانه مطبوعات برای شرکت در این مجمع دعوت بعمل می آید.همچنین افرادی که تمایل به کاندیداتوری در هیئت مدیره خانه مطبوعات و بازرسی دارند می توانند درخواست خود را حداکثر تاپایان وقت اداری شنبه 11 مهرماه 1394 به آقای جعفری ریاست اداره مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تحویل نمایند.ضمنا افرادی می توانند در انتخابات شرکت کنند که اسامی آنها در وبگاه خانه مطبوعات به آدرس www.kmyazd.blog.ir و سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ثبت شده باشد لذا برای تکمیل مدارک و یا عضویت جدید طبق اساسنامه جدید مصوب شده در مجمع عمومی فوق العاده خانه در 21 شهریورماه سالجاری،تمامی اعضاء باید تا پایان وقت اداری شنبه 11 مهرماه 1394 نسبت به تکمیل و تحویل مدارک خود اقدام نمایند.  دستور جلسه:1-انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات 2- انتخاب بازرسان خانه مطبوعات استان یزد=نماینده هیئت مدیره خانه مطبوعات استان یزد در برگزاری مجمع عمومی=مسعود میرجلیلی

شرایط جدید عضویت و تکمیل مدارک خانه مطبوعات استان یزد :  مجمع عمومی عادی خانه مطبوعات یزد  جهت  انتخابات هیئت مدیره و بازرسان طبق اساسنامه ارسال شده توسط معاونت محترم مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد  که در مجمع خانه نیز به تصویب رسید خواهد بود. عضو گیری جدید  خانه مطبوعات استان یزد و تکمیل مدارک اعضای قبلی نیز طبق اساسنامه جدید انجام می شود و اعضای خانه مطبوعات در قالب 2 گروه اصلی و افتخاری عضو خواهند شد. شرایط عضویت در خانه مطبوعات بر اساس ماده 42 اساسنامه باید مورد توجه اهالی رسانه قرار گیرد . با توجه به اینکه بسیاری از اعضا سابق باید بر این اساس مدارک خود را تکمیل و بروز رسانی کنند لذا از همه اصحاب رسانه استان درخواست داریم تا پایان وقت اداری روز شنبه 11 مهرماه 1394 نسبت به تحویل مدارک خود اقدام نمایند. همچنین کاندیداهای هیئت مدیره  و بازرسی نیز باید تا پایان وقت اداری همین روز درخواست کاندیداتوری خود را به آقای جعفری ریاست اداره مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تحویل نمایند.

 بر اساس ماده 42 اساسنامه ، کلیه شاغلان مطبوعات، پایگاههای خبری و نمایندگی ها و سرپرستی های روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها که در بخش تحریریه و در قالب شغل اصلی و مستمر فعالیت می‌کنند (اعم از خبرنگار، دبیرگروه، معاون دبیرگروه، معاون سردبیر، سردبیر، گرافیست، عکاس، مدیرمسئول و صاحب امتیاز که دارای شرایط زیر باشند می‌توانند به عضویت خانه و یا هیأت مدیره درآیند: 1– داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران 2– تدین به یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی 3– پایبندی به قانون اساسی بویژه اصول بنیادین آن 4– عدم اشتهار به فساد اخلاقی 5– داشتن حداقل مدرک دیپلم (به ازای هر 7 سال فعالیت مطبوعاتی مورد تایید وزارت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، یک مقطع تحصیلی محاسبه شود) 6– اقامت داشتن در حوزه فعالیت خانه مطبوعات 7– برخورداری از حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه ای (منتهی به هر مجمع عمومی) در یکی از نشریات چاپی یا الکترونیک و یا نمایندگی روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها به عنوان روزنامه نگار (برای اولین مجمع عمومی سابقه 2 ماهه کفایت می کند) 8– نداشتن محکومیت کیفری موثر (محرومیت از حقوق اجتماعی)  9– قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و مصوبات قانونی خانه مطبوعات 10- امضای میثاق نامه اخلاق حرفه ای.--

تبصره 1- روزنامه نگاران فعال در رسانه های منطقه ای یا سراسری، مشروط به آنکه دفتر مرکزی رسانه آنها در استان واقع باشد می توانند به عضویت خانه مطبوعات آن استان درآیند. (نشانی دفتر مرکزی، همان است که در سایت اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و شناسنامه ثابت رسانه مطابق ماده 18 قانون مطبوعات آمده است.)

 تبصره 2- در صورتی که هر عضو در طول مدت عضویت خود حداقل یکی از شرایط بالا را فاقد شود یا مشخص شود از ابتدا فاقد آن بوده، عضویت وی تا رفع آن لغو می شود. چنانچه فرد، عضو هیأت مدیره یا بازرس باشد مسئولیت وی نیز منتفی می شود.

تبصره 3 - در مورد بند 7 و برای کسانی که بیمه آنان توسط دستگاه های دولتی یا صندوق های بازنشستگی پرداخت می شود، معرفی نامه رسانه به همراه مدارک مربوط به بیمه و تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کفایت می کند. سقف این تعداد برای رسانه ها بر اساس جدول زیر خواهد بود. روزنامه ها = 5 نفر -- دفاتر سرپرستی روزنامه ها و خبرگزاری ها = 3 نفر-- هفته نامه ها و سایت های خبری = 3 نفر -- سایر نشریات = 1 نفر  خواهد بود و  برای تمام رسانه های فوق، انتشار منظم حداقل 3 ماه منتهی به برگزاری مجمع عمومی و واقع بودن دفتر مرکزی رسانه در استان ضروری است.

تبصره 4 – افراد زیر با معرفی صاحب امتیاز رسانه فعال می توانند به عضویت افتخاری خانه درآیند (رسانه فعال، نشریه ای است که در سه ماه منتهی به صدور معرفی نامه، به طور مرتب بر اساس دوره انتشار مصوب خود منتشر شده باشد و در مورد رسانه های فضای مجازی نیز استمرار انتشار مطالب در این مدّت رعایت شده باشد):1- افرادی که به عنوان رابط خبری، مترجم، ویراستار یا نویسنده با آن رسانه همکاری می کنند.2- افرادی که در سمت های خبری یا تحریری اشتغال داشته اند و ترک فعالیت حرفه ای نموده اند.3- روزنامه نگاران آزاد یا پاره وقت که شغل اصلی و مستمر آنان روزنامه نگاری نیست. (مشروط به انتشار حداقل 20 مطلب در فاصله یکسال)4- مشاغل مرتبط با رسانه از جمله چاپ، توزیع، فروش، خدمات فنی، ویزیتوری و همکاران اداری تا تشکیل رسمی صنوف تخصصی.  

تبصره 5- اعضای افتخاری از پرداخت ورودیه و حق عضویت معاف هستند. تبصره 6- اعضای افتخاری از تسهیلات و خدمات خانه مطبوعات می توانند بهره مند شوند اما امکان نامزدی در انتخابات یا رای دادن به هیات مدیره را ندارند.  تبصره 7- اسامی اعضای خانه باید در پایگاه اطلاع رسانی خانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تفکیک نام و نام خانوادگی، نام رسانه، سمت در رسانه، تاریخ عضویت در خانه، سابقه پرداخت بیمه توسط رسانه/ رسانه ها منتشر و مرتباً به روزرسانی شود. درج مشخصات اعضای افتخاری در فهرست جداگانه نیز بلامانع است.

هیأت مدیره : ماده 21ـ اداره امور خانه طبق اساسنامه به عهده هیأت مدیره‌ای مرکب از هفت نفر عضو می‌باشد که اعضای اصلی و علی البدل آن برای مدت دو سال با رأی مخفی به شرح ذیل انتخاب می‌شوند: 1ـ دو نفر از مدیران مسئول نشریات استان با یک نفر عضو علی البدل (مدیران مسئول نشریاتی با گستره مصوب سراسری یا منطقه ای صرفاً در استانی که دفتر مرکزی آنها واقع است می توانند نامزد هیأت مدیره شوند) 2ـ سه نفر از روزنامه نگاران شاغل در رسانه های استان با یک نفر عضو علی البدل 3ـ یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه های سراسری با یک نفر عضو علی البدل.4ـ یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها با یک نفر عضو علی البدل == تبصره1- روزنامه نگار در این اساسنامه اعم از خبرنگار، دبیر گروه،‌ معاون دبیر گروه،‌ معاون سردبیر، عضو شورای سردبیری و سردبیر است که شغل اصلی و مستمر هر یک از عناوین مذکور، رسانه ای باشد و در فهرست بیمه ای رسانه متبوع باشند. ( لیستی که پایان هر ماه از طرف هر  رسانه به تامین اجتماعی ارسال می شود ملاک است) تبصره2- اعضای هیأت مدیره بجز ردیفهای 3 و4 نمی‌توانند شغل رسمی دولتی یا نهادهای عمومی داشته باشند.  تبصره 3-  بیش از 3 نفر از یک رسانه نمی‌توانند عضو هیأت مدیره باشند.  ماده23- اخذ رأی برای انتخاب اعضای اصلی و علی‏البدل در یک نوبت صورت می‏گیرد. حائزان اکثریت نسبی، به ترتیب آرای بیشتر، اعضای اصلی و علی‏البدل شناخته می‏شوند و انتخاب مجدد هر یک از آنها بلامانع است.== ماده 43- شرایط اختصاصی برای بازرسی و عضویت در هیأت مدیره نیز به شرح زیر است: 1– عضویت در خانه مطبوعات 2– داشتن حداقل 25 سال سن 3– دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل حوزوی آن که به ازای هر 7 سال فعالیت مطبوعاتی مورد تایید وزارت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، یک مقطع تحصیلی محاسبه شود.

ماده 10ـ کلیه اعضای خانه می‌توانند در مجامع عمومی حضور یابند و هر عضو در مجمع عمومی فقط حق یک رأی خواهد داشت، در صورتی که حضور عضو در مجمع میسر نباشد می‌تواند حق رأی را به موجب وکالت‌نامه به عضو دیگر یا نماینده تام‌الاختیار خود واگذار نماید. وکالت‌نامه‌های مزبور باید ضمیمه صورتجلسه مجمع شود و در سوابق خانه نگهداری گردد. تبصره 1ـ وکالتنامه‌ها حداقل دو روز قبل از تاریخ جلسه انتخابات باید تحویل بازرس شود.  تبصره 2ـ هر عضو در مجمع عمومی فقط می‌تواند وکالت یک نفر را قبول کند = ماده11– ملاک تشخیص تعداد اعضای حاضر در جلسات مجامع عمومی، دفتر حضور و غیابی است که حاضران در بدو ورود به جلسه آن را امضا می‏کنند. مقام دعوت‏کننده مجمع مکلف است دفتر حضور و غیاب اعضا را برای  تطبیق با اسامی حاضران در جلسه و اعمال کنترل‏های لازم در اختیار هیأت رئیسه مجمع قرار دهد. ماده12– تصمیمات مجمع عمومی عادی با اکثریت نسبی آرای حاضر در مجمع اتخاذ می‏شود. ماده13– تصمیماتی که در مجمع عمومی با رعایت مقررات اتخاذ می‏گردد، برای کلیه اعضا اعم از حاضر و غایب نافذ و معتبر خواهد بود.

اصحاب رسانه با مطالعه دقیق اساسنامه که در سایت خانه مطبوعات موجود است نسبت به سایر شرایط اطلاعات لازم را کسب کنند و خبرنگاران در شهرستانها نیز می توانند از طریق رسانه خود برای ثبت نام اقدام کنند. از فعالان رسانه ای و مدیران مسئول تقاضا داریم هرچه سریعتر نسبت به عضویت پرسنل خود  بر اساس شرایط مندرج در اساسنامه اقدام نمایند تا انتخابات و مجمع عمومی راس تاریخ مکرر برگزار شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۶
خانه مطبوعات استان یزد-شماره ثبت 594 استان یزد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی